Εκπαιδευτικά Προγράμματα

by Roula Tendoma

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελλάδας – Κύπρου “Χρυσοπράσινο Φύλλο”

2013-2016

Το σχολείο συμμετείχε (2013- 2016) στο Διεθνές Δίκτυο διασχολικών συμπράξεων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελλάδας – Κύπρου “Χρυσοπράσινο Φύλλο”.

Στόχοι του προγράμματος ήταν:
α) Η δημιουργία γνωστικών, αξιακών προυποθέσεων και κριτικής σκέψης
β) Η ανάπτυξη παιδαγωγικού προβληματισμού
γ) Η ενδυνάμωση των ιστορικών, εθνικών και πολιτιστικών δεσμών.
Η επέκταση σε ιστορικά, πολιτιστικά, κοινωνικά θέματα και στο ζήτημα της ειρήνης στις σχέσεις των λαών δίνει στο πρόγραμμα το χαρακτήρα της εκπαίδευσης για την Αειφορία.
Το σχολείο με το οποίο έχουμε συμπράξει είναι το Περιφερειακό Γυμνάσιο Πέρα Χωρίου και Νήσου, στην περιοχή της Λευκωσίας.

Υπεύθυνη του προγράμματος ήταν η κ. Βάσω Δυναμίδου, καθηγήτρια γαλλικών και συμμετέχοντες καθηγητές ο Υποδιευθυντής του σχολείου, κ. Γιώργος Μήτραινας, Πληροφορικός και ο κ. Γιώργος Αβραμίδης, Τεχνολόγος.

Περισσότερα


Συγγραφή και εφαρμογή πρωτότυπων  εκπαιδευτικών σεναρίων στη Λογοτεχνία και τη  Νεοελληνική Γλώσσα βασισμένων σε Νέες Τεχνολογίες σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας

2012-2015

Στο πλαίσιο της πράξης του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας  «Δημιουργία πρωτότυπης μεθοδολογίας εκπαιδευτικών σεναρίων βασισμένων σε ΤΠΕ και δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων για τα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας στην Α/βάθμια και Β/βάθμια εκπαίδευση» MIS 296579 (κωδ. 5.175), – ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΠΡΑΞΗ, στους άξονες προτεραιότητας 1-2-3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», η οποία συγχρηματοδοτείται από την  Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο)-ΕΣΠΑ 2007-2013 και εθνικούς πόρους συγγράφηκαν  και εφαρμόστηκαν στο σχολείο μας (2012-2015) από  φιλολόγους του σχολείου μας πρωτότυπα σενάρια με παραγωγή εργασιών από τους μαθητές και τις μαθήτριες  στα μαθήματα  της Λογοτεχνίας και της Νεοελληνικής Γλώσσας.  

Εμπλεκόμενες φιλόλογοι οι κ.κ Τολυμένου, Τεντόμα στο μάθημα της Λογοτεχνίας και η κ. Μητσώνη στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Στο έργο συμμετείχαν 76 ενεργοί εκπαιδευτικοί (26 της πρωτοβάθμιας και 50 της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης)

Στην ιστοσελίδα  «Πρωτέας» του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας βρίσκονται αναρτημένα σενάρια για τη διδασκαλία της αρχαιοελληνικής και νεοελληνικής γλώσσας και γραμματείας με την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων. Αναπτύχθηκαν και εφαρμόστηκαν από εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν σε διαδικτυακές κοινότητες για τρία χρόνια.

Περισσότερα


Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ATS2020

Ενίσχυση κομβικών δεξιοτήτων

2016-2018

Από τη σχολική χρονιά 2016-2017 το σχολείο μας συμμετείχε στο έργο ευρωπαϊκής συγχρηματοδότησης (Erasmus+ Programme 2014-2020, Key Action 3: Support for policy reform) με τίτλο ‘Assessment of Transversal Skills 2020’ (ATS2020). Το έργο  παρουσιάζει μία καινοτόμο, πειραματική προσέγγιση σε θέματα που ενδιαφέρουν την πολιτική της εκπαίδευσης. Περιλαμβάνει 17 εταίρους από 11 Ευρωπαϊκές χώρες και προτείνει ένα ολοκληρωμένο μοντέλο μάθησης προκειμένου να ενισχύσει τους μαθητές με απαραίτητες, κομβικές ικανότητες στο πλαίσιο του υπάρχοντος αναλυτικού προγράμματος. Ταυτόχρονα, δίνει έμφαση στην ενίσχυση του ρόλου του εκπαιδευτικού, μέσα από την εμβάθυνση σε νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και καινοτόμα εργαλεία για την ανάπτυξη και εκτίμηση των ικανοτήτων αυτών.

Περισσότερα


Εφαρμογή πιλοτικού  προγράμματος ενισχυτικής διδασκαλίας στο πλαίσιο  των δράσεων του Κέντρου Καινοτομικών Εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΑΠΘ

1997-1999

Το σχολείο μας συνεργάστηκε με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο  των δράσεων του Κέντρου Καινοτομικών Εκπαιδευτικών προγραμμάτων κατά τη διάρκεια των σχ. ετών  1997-1998 και 1998-1999 για την εφαρμογή πιλοτικού  προγράμματος ενισχυτικής διδασκαλίας . Επιστημονικά υπεύθυνη ήταν η κ. Τζέλα Βαρνάβα -Σκούρα από το Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης.

Τα θέματα των Δράσεων το σχολικό έτος 1997 -98 ήταν:
1. Προσφυγιά -Η Νίκαια είναι προσφυγούπολη
2.Δημιουργία και έκδοση περιοδικού – Το Χαμάμ
3. Το θέατρο και η εξελικτική του πορεία
4.Η Λαογραφία και η διδασκαλία των χορών της προσφυγιάς
5.Δημιουργία και οργάνωση βιβλιοθήκης – Μουσική
6.Παιχνίδια της Μ. Ασίας
7.”Χαμάμ” (Λογοτεχνία- Χωροταξική μελέτη – Χάρτες”

Τα θέματα των Δράσεων το σχολικό έτος  1998-99 ήταν:
1. Η ιστορία της Νίκαιας
2.Περιοδικό – Το Χαμάμ
3.Μαθηματικά
4.Επαγγέλματα που χάνονται
5.Βιβλιοθήκη
6.Γεωγραφικά μνημεία- Τόποι/ Στατιστικά
7.Λαϊκή τέχνη -Κόσμημα, κέντημα, ζωγραφική
8.Αθλητικά σωματεία

Στην παρακάτω φωτογραφία μπορείτε να διακρίνετε εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα: όρθιοι από αριστερά οι κ. Θανάσης  Αναστασίου , γυμναστής, κ . Ντίνα Μαρίνη, φιλόλογος, κ. Μαρία Καπάκη ,καθηγήτρια αγγλικών και συντονίστρια του Προγράμματος, κ. Ντιάνα Δήμου, φιλόλογος, κ. Βιργινία Δεσποτίδη,καθηγήτρια γαλλικών, κ. Λίζα Γρηγοριάδου, καθηγήτρια εικαστικών, κ.Κώστας Αερίδης ,φιλόλογος, κ. Ευαγγελία Τουτζάρη,καθηγήτρια γαλλικών, κ. Διονύσης Σαμούρης, γυμναστής, κ. Ευαγγελία Διαμαντοπούλου,φιλόλογος.
Καθιστοί από αριστερά οι κ. Κώστας Γιώτης, μαθηματικός,  κ. Λίλη Κακασή, φιλόλογος,  κ. Γεωργία Τσαρτσιταλίδου, γεωλόγος και ο κ. Σωτήρης Σταμούλης , ο τότε Διευθυντής του σχολείου. Στο Πρόγραμμα συμμετείχαν επίσης η κ .Μαρία Ζέμπου, καθηγήτρια αγγλικών, η κ. Βάσω Δυναμίδου, καθηγήτρια γαλλικών και ο κ. Γιώργος Κυραγιάννης, μαθηματικός. 

Παρακάτω

Παιδιά της Δράσης με τον κ. Κυραγιάννη 2. Η κ. Καπάκη και η κ. Δεσποτίδη στη βιβλιοθήκη με μαθητές 3. Οι κ. Δήμου, Μαρίνη, Καπάκη όρθιες από αριστερά  και  η κ. Δεσποτίδη καθιστή με τη συγγραφέα κ. Ζωρζ Σαρρή στη βιβλιοθήκη 4. Από τη δράση Παιχνίδια της Μ. Ασίας

Περισσότερες φωτογραφίες


Προγράμματα Erasmus+

Περισσότερα


Προγράμματα Comenius

Περισσότερα

 

Συμμετοχή του 3ου Γυμνασίου Νίκαιας στο 13ο Φεστιβάλ μαθητικού θεάτρου της Δ.Δ.Ε. Πειραιά

2018-2019

Την Τρίτη 21 Μαΐου η θεατρική ομάδα του 3ου Γυμνασίου Νίκαιας παρουσίασε στο θέατρο Κωσταράκος (Καμίνια) απόσπασμα από το θεατρικό έργο «Οι ηλίθιοι» του Νηλ Σάιμον. Το έργο παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του 13ου Φεστιβάλ μαθητικού θεάτρου που διοργάνωσε ο Τομέας Πολιτιστικών της Δ.Δ.Ε. Πειραιά με τίτλο «Τα ανθρώπινα δικαιώματα ως ανάχωμα στον εκφασισμό της κοινωνίας.

Υπεύθυνες καθηγήτριες οι: κ. Μάγδα Βλάμη, κ. Λίζα Γρηγοριάδου και κ. Ρούλα Τεντόμα


 

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Τρίτο Κουδούνι ή το Θέατρο Αλλιώς»

2016-2018

Το σχολείο μας συμμετείχε για δύο σχολικές χρονιές στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Τρίτο Κουδούνι ή το Θέατρο Αλλιώς». Το Πρόγραμμα πραγματοποιεί το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με την υποστήριξη του Κοινοφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση με στόχο την ενεργό υποστήριξη της ενασχόλησης των μαθητών με δημιουργικές εξωσχολικές δραστηριότητες.

Το 2016-17 παρουσίασε το 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας  με  υπεύθυνη την καθηγήτρια γαλλικών κ. Βιργινία Δεσποτίδη «τα Πολιτικά» από το έργο του Γιώργου Μανιώτη «Ονειρώξεις». Το 2017-18 με υπεύθυνη καθηγήτρια, την εικαστικό κ. Λίζα  Γρηγοριάδου παρουσίασε το έργο «Το κορίτσι με τη βαλίτσα» βασισμένο στην ιστορία του Θεατρικού έργου «Το αγόρι με τη βαλίτσα» του Μάικ Κένι.


 

Shakespeare lives in school στο Μέγαρο Μουσικής 2016-17

Το σχολείο μας  πήρε μέρος στην παράσταση Μια μαθητική «συνωμοσία» ως ταιριαστή ολοκλήρωση του έτους Σαίξπηρ στο πλαίσιο του προγράμματος Shakespeare Lives σε  συνεργασία με το British Council. Η παράσταση περιελαμβανε  δημιουργίες μαθητών, μαθητριών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχολείων της Αττικής εμπνευσμένες από το έργο του (θεατρικά έργα, χορευτικά, βίντεο κλπ). Στην δραστηριότητα που έγινε στο Μέγαρο Μουσικής 9 και 10 Δεκεμβρίου συμμετείχαν τα παρακάτω σχολεία: 3ο  Γυμνάσιο Νίκαιας, 1ο Δημοτικό Σχολείο Κρυονερίου, Εράσμειος Ελληνογερμανική Σχολή, 4ο Δημοτικό Σχολείο Κερατσινίου, Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ΠΑ, Εκπαιδευτήρια «Ο Πλάτων», 62ο Γυμνάσιο Αθήνας, Ελληνογερμανική Αγωγή, 1ο Γενικό Λύκειο Ηλιούπολης, 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών.
Υπεύθυνη της πρότασης του σχολείου μας, η φιλόλογος κ. Μάγδα Βλάμη.


 

Φεστιβάλ εφηβικού θεάτρου

2013-14

Θεατρική ομάδα του 3ου Γυμνασίου Νίκαιας συμμετείχε στο 4ο Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός η κ. Βιργινία Δεσποτίδη

Στη Μεσσήνη

Θεατρική ομάδα του 3ου Γυμνασίου Νίκαιας παρουσίασε στο διεθνές νεανικό φεστιβάλ αρχαίου δράματος στη Μεσσήνη την τραγωδία του Ευριπίδη “Τρωάδες” σε διασκευή. Υπεύθυνες  εκπαιδευτικοί οι κ.κ. Βλάμη, Δυναμίδου, Γρηγοριάδου.

Πραγματοποίηθηκαν τη σχολική χρονιά 2015-16 τα περιβαλλοντικά προγράμματα :
1.Εξερεύνηση του σχολικού εργαστηρίου και σύνδεσή του με περιβαλλοντικά προβλήματα στο περιαστικό και αστικό πράσινο,

2.Αναζητώντας την ελπίδα


Αειφόρο σχολείο

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Αειφόρο σχολείο» και σε συνεργασία με το Δήμο Νίκαιας-Αγίου Ιωάννη Ρέντη φυτεύτηκαν στο 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας στα παρτέρια πουρνάρια. Η δραστηριότητα κινήθηκε σε δύο άξονες:

  1. Τα φυτά φροντίζουν οι μαθητές οι εμπλεκόμενοι στο πρόγραμμα οι οποίοι στη συνέχεια θα μεταδώσουν την εμπειρία τους στους επόμενους μαθητές για να αναλάβουν με τη σειρά τους τη φροντίδα των φυτών και
  2. τα πουρνάρια τα οποία θα γίνουν αγκαθωτοί θάμνοι μεγαλώνοντας θα λειτουργήσουν ως φυσικό πλέγμα προστασίας του σχολικού χώρου από επίβουλους παράγοντες.

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και συνεργασίας e-twinning 

ΦΩΤΙΑ Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Η βασική ιδέα του προγράμματος ήταν να ανακαλύψουν οι μαθητές μας “Πώς η φωτιά επηρεάζει το διάστημα (αστρονομία), τον πλανήτη μας (φυσικά φαινόμενα όπως καταιγίδες και ηφαίστεια), τον ανθρώπινο πολιτισμό (μυθολογία, φιλοσοφία, τέχνη, παράδοση, τεχνολογία, περιβάλλον).

Συνεργαζόμενα σχολεία (μέσω e twinning): 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας, 3ο Δημοτικό Κορυδαλλού και Collège Le Castillon, Les Pieux Γαλλία

Από το 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας υπεύθυνες καθηγήτριες για το πρόγραμμα ήταν οι κ.κ. Βιργινία Δεσποτίδη (καθηγήτρια Γαλλικών), Έλενα Κολλιού (καθηγήτρια Αγγλικών), Άννα Χατζηθανάσογλου (καθηγήτρια Πληροφορικής).


Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελλάδας – Κύπρου “Χρυσοπράσινο Φύλλο” 

Περισσότερα: Προγράμματα Τριετή, διετή


2014-2015

Προγράμματα Περιβαλλοντικής Αγωγής

       1. Φύση  και Άνθρωπος: ανάπτυξη περιβαλλοντικής συζήτησης. Υπέυθυνος ο κ.Αβραμίδης. Συμμετείχαν μαθητές/τριες  της Γ’ Τάξης.

     2.Φύση  και Ανθρώπινη παρέμβαση. Υπεύθυνη η κ. Ροδίτη. Συμμετείχαν μαθητές/τριες  της Γ’ Τάξης. 


Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελλάδας – Κύπρου “Χρυσοπράσινο Φύλλο” 

Περισσότερα: Προγράμματα Τριετή, διετή


2013-2014

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

“ΤΟΠΟΙ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ: ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ”

Συμμετέχοντες καθηγητές: Αβραμίδης Γ.- Μήτραινας Γ. – Δυναμίδου Β.

Το πρόγραμμα αφορούσε
 1. Τη μελέτη δημόσιων και ιδιωτικών χώρων αναφορικά με τη διαμόρφωση και τη χρήση τους από τους κατοίκους, όχι μόνο στη Νίκαια αλλά και στην ευρύτερη περιοχή.
  2. Τον εντοπισμό αρνητικών σημείων, διαμόρφωση προτάσεων και ανάληψη δυνατών πρωτοβουλιών αναβάθμισής τους


 Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελλάδας – Κύπρου “Χρυσοπράσινο Φύλλο” 

Περισσότερα: Προγράμματα Τριετή, διετή


2012-2013

Επεμβάσεις στο σχολικό χώρο

Μελέτη του σχολικού χώρου- Εντοπισμός προβλημάτων λειτουργικότητάς του- Προτάσεις βελτίωσης- Εφαρμογή τους για ένα ευχάριστο , λειτουργικό, πράσινο σχολείο.


2011-2012

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ταξίδι στο Κέντρο της Γης» στο περιβαλλοντικό Κέντρο της Γης που δημιουργήθηκε από την Οργάνωση Γη σε ειδικά διαμορφωμένη έκταση 25 στρεμμάτων στο κτήμα Βασιλίσσης και στο Πάρκο «Αντώνης Τρίτσης», στο Ίλιον.

Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες για την ανάγκη μιας συλλογικής προσπάθειας με στόχο την ομαλή μετάβαση σε ένα νέο αειφορικό μοντέλο κοινωνικής οργάνωσης που δε θα βασίζεται στην απειλητική για τη φύση μαζική κατανάλωση των φυσικών πόρων, αλλά στη συνεργατική συμβίωση ανθρώπου και φύσης και στη συλλογική βελτίωση των όρων διαβίωσης του σύγχρονου ανθρώπου.

Περισσότερα Έξοδοι Εκδρομές

 


2010-2011

ΝΕΡΟ-ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ

Η ομάδα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του σχολείου μας αποτελούνταν  από 21 μαθητές της Γ’ Τάξης με υπεύθυνους τους κ. Αβραμίδη, κ. Μήτραινα και την κ. Δυναμίδου. Το αντικείμενο μελέτης ήταν το νερό ως πηγή ενέργειας – πηγή ζωής. Ειδικότερα μας απασχόλησε η χρήση του νερού στην καθημερινή ζωή, η βιομηχανική και η γεωργική του χρήση και το νερό στον φυσικό του χώρο.

Η ομάδα συμμετείχε για δεύτερη χρονιά στο Δίκτυο του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Έδεσσας με τίτλο «Νερό και βιώσιμη ανάπτυξη». Στο πλαίσιο του προγράμματος η ομάδα παρακολούθησε επιμορφωτικά προγράμματα στο ΚΠΕ Λαυρίου με θέμα τη μόλυνση της θάλασσας και στο ΚΠΕ Δραπετσώνας με αντικείμενο τη βιομηχανική χρήση του νερού και τον Σαρωνικό.


2009-2010

Ανακύκλωση- Σχολείο φιλικότερο στο περιβάλλον

Στο σχολείο Ανακυκλώνουμε! Χαρτί, πλαστικό, μέταλλο, μπαταρίες. Ενημερώνουμε συμμαθήτριες, συμμαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς. Ενημερώνουμε το Δήμο και πιέζουμε για καθαρότερο Σχολείο.

Συνεργαστήκαμε  με το ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ και με την εταιρεία ENVIROCHEM η οποία προσφέρει Υπηρεσίες Προστασίας Περιβάλλοντος και συλλέγουμε ηλεκτρικές στήλες προκειμένου να ανακυκλωθούν.   Επισκεφθήκαμε δυο φορές το Εκπαιδευτικό Πάρκο Τεχνολογικής Έρευνας και κάναμε ΤΕΧΝΟ – ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.

Πειραματισθήκαμε με ανακυκλώσιμα υλικά και κατασκευάσαμε  κουρδιστό  όχημα με την επίβλεψη της επιστημονικής ομάδας του καθηγητή κ. Αντώνη Μπαλντούκα.

Υπεύθυνες καθηγήτριες: κ. Μαρία Καπάκη, κ. Ρούλα Τεντόμα

Μπορείτε να διαβάσετε την εργασία μας σε μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου εδώ.


2004-05

Η αυλή μας
Τη σχολική χρονιά 2004-05 στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού Προγράμματος «Η αυλή μας» μαθητές και μαθήτριες από τη Γ’ Τάξη με υπεύθυνες καθηγήτριες  τις  κ.κ. Γεωργία Τσαρτσιταλίδου και Μαρία Ζέμπου ασχολήθηκαν  με την αυλή του σχολείου μας. Αναγνώρισαν το χώρο, έκαναν παρατηρήσεις, χαρτογράφησαν την υπάρχουσα τότε κατάσταση, συνεργάστηκαν με ειδικούς (γεωπόνους, αρχιτέκτονες) από το Δήμο Νίκαιας και ανέλαβαν … δράση για την αισθητική αναβάθμιση της αυλής του σχολείου μας.

2018-19

Α. Μιλάμε για βιβλία. Έρχεσαι; Υπεύθυνη καθηγήτρια η κ. Λένα Καραγιάννη.

Β. Θεατρική παράσταση. Υπεύθυνες καθηγήτριες κ. Μάγδα Βλάμη, κ. Λίζα Γρηγοριάδου και κ. Ρούλα Τεντόμα. Περισσότερα Προγράμματα θεατρικά

Γ. Η ψηφίδα ως παιχνίδι κίνησης, φόρμας και ροής.  Υπεύθυνες καθηγήτριες κ. Παπαθεοδώρου Καλ., κ. Λίζα Γρηγοριάδου.

Δ. Η Γλυπτική τέχνη στην υπηρεσία της ιστορικής μνήμης. Υπεύθυνες καθηγήτριες κ. Παπαθεοδώρου Καλ., κ. Λίζα Γρηγοριάδου.


 

2017-18

Α. Μιλάμε για βιβλία. Έρχεσαι; Συντονίστρια η κ. Καραγιάννη.

Β. Θεατρικό δρώμενο. «Το τρίτο κουδούνι». Συντονίστρια η κ. Γρηγοριάδου.

 Περισσότερα Προγράμματα θεατρικά

Γ. Εικαστικές δημιουργίες (βλ. «Αναδημιουργώ, Ανακυκλώνοντας». Συντονίστρια η κ. Παπαθεοδώρου.

Δ. Βυζαντινή αυτοκρατορία και επικοινωνίες (Φρυκτωρίες) . Συντονιστής ο κ. Μήτραινας.

Ε. Περάματα λογοτεχνικά και ψηφιακά. Συντονίστρια η κ. Τεντόμα.


 

2015-16

Μικροί φιλόλογοι


 

2014-15

Πειραιάς –Μασσαλία: Γέφυρες. Υπεύθυνη η κ. Δυναμίδου.  Το πρόγραμμα εστίασε κυρίως στον ελληνικό χαρακτήρα της Νότιας Γαλλίας Συμμετείχαν μαθητές/τριες  της Γ’ Τάξης. 

Προσεγγίσεις στο ιστορικό παρελθόντης Δ. Μακεδονίας. Υπέυθυνες οι κ.κ Μητσώνη και Δυναμίδου. Συμμετείχαν μαθητές/τριες  της Γ’ Τάξης.  

Πρόγραμμα Θεατρικής Παιδείας. Υπεύθυνη η κ. Βλάμη. Συμμετείχαν μαθητές/τριες  της Β’και Γ’ Τάξης.


 

2013-14

 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΜΝΗΜΗΣ: ΠΟΝΤΟΣ – ΙΩΝΙΑ

Συμμετέχοντες καθηγητές: Μήτραινας Γ.- Δυναμίδου Β.

Το πρόγραμμα αφορούσε έρευνα και μελέτη των περιοχών του Πόντου και της Ιωνίας στο πέρασμα του χρόνου, εστιάζοντας στην ιστορική, ανθρωπολογική και λαογραφική προσέγγιση, τόσο μέσω των παραδοσιακών πηγών γνώσης (Διαδίκτυο, έντυπα, ζωντανές αφηγήσεις) όσο και  μέσω της συνεργασίας με σχετικούς φορείς.

2. ΓΕΦΥΡΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΜΑΣΣΑΛΙΑ

Συμμετέχοντες καθηγητές: Δυναμίδου Β. – Γρηγοριάδου Ε.

Το πρόγραμμα αφορούσε την έρευνα και συγκριτική μελέτη των γεωπολιτικών, ιστορικών και πολιτισμικών χαρακτηριστικών των δύο πόλεων , τονίζοντας τους κοινούς διαχρονικούς δεσμούς, αναφορικά κυρίως με την ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά, οι οποίοι τις συνδέουν.

3. ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΧΩΡΟ

Επιδίωξη του προγράμματος ήταν τα παιδιά χρησιμοποιώντας υλικά ανακυκλώσιμα, αντικείμενα του σχολείου παλιά, χαλασμένα ή φθαρμένα να δημιουργήσουν χρηστικά ή διακοσμητικά αντικείμενα

με στόχο να μάθουν να χρησιμοποιούν φθηνά υλικά, για να κατασκευάσουν έργα τέχνης

να αντιληφθούν ότι η Τέχνη μπορεί να έχει εφαρμογή στην καθημερινότητά τους

να ενημερωθούν για τις εφαρμοσμένες Τέχνες.

Υπεύθυνη καθηγήτρια η κ. Γρηγοριάδου

4. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ

Το πρόγραμμα «Μαθηματικά και Τέχνη» αποσκοπούσε στο να φέρει τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου σε επαφή με την Τέχνη που δημιουργείται με βάση τα Μαθηματικά και με τα Μαθηματικά που προάγονται μέσω της Τέχνης. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων οι μαθητές καλούνται μέσω της συζήτησης, της αναζήτησης στο Διαδίκτυο της επίσκεψης σε κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους και της προσωπικής τους ενασχόλησης να εκπονήσουν μία από κοινού μελέτη  η οποία θα φέρει την προσωπική τους σφραγίδα και να την παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους.

Υπεύθυνη καθηγήτρια η κ. Βλάχου.

5. ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΤΟ ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

30 μαθητές της Γ’ Γυμνασίου συμμετείχαν στο πρόγραμμα “Festivals in the U.K.”, υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών Αγγλικής του σχολείου. Τα παιδιά έκαναν έρευνα στο διαδίκτυο και ανακάλυψαν ότι στη Μ. Βρετανία  γίνονται πάρα πολλά φεστιβάλ, ποικίλης θεματολογίας, στη διάρκεια του έτους. Από αυτά, επέλεξαν 30, τα οποία παρουσίασαν  στο τέλος της χρονιάς. Στη διάρκεια, εισχώρησαν στο πρόγραμμα και άλλοι μαθητές της Γ’ γυμνασίου, οικειοθελώς και δείχνοντας πραγματικό ενδιαφέρον. Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι μαθητές παρακολούθησαν μία θεατρική παράσταση στο θεατρικό τμήμα της σχολής Καλών Τεχνών (μία διασκευή του έργου Όνειρο Θερινής νύχτας’ του William Shakespeare), όπως και μία ταινία, στο χώρο του σχολείου (τη σύγχρονη εκδοχή του έργου ‘Ρωμαίος και Ιουλιέτα’ του William Shakespeare). Υπεύθυνες  εκπαιδευτικοί οι κ.κ Λούππη και Κολιού.


 

2012-13

  1. Σμύρνη- Οδοιπορικό μνήμης

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Τοπικής Ιστορίας  επιχειρήθηκε οδοιπορικό στον τόπο, στο χρόνο και στο ιστορικό –κοινωνικό-πολιτιστικό γίγνεσθαι  στην Ιωνία με επίκεντρο τη Σμύρνη.

  1. Επεμβάσεις στο σχολικό χώρο

Επεμβάσεις με στόχο τόσο την αναβάθμιση της λειτουργικότητας των σχολικών χώρων αλλά και την αισθητική προσαρμογή τους στην καθημερινότητα και την ιδιαιτερότητα των μαθητών που τους χρησιμοποιούν.                                   

  1. Λέσχη ανάγνωσης σε συνεργασία με το Ράλλειο Γυμνάσιο.

Κεντρικό θέμα η ανάγνωση των βιβλίων :”Κάπου να ανήκεις” του Φίλιππου Μανδηλαρά και “Το αυγό της έχιδνας” της Λίτσας Ψαραύτη.

  1. Η εικόνα του άλλου στη λογοτεχνία
  2. Κύπρος: Αρχιτεκτονική κληρονομιά

Γνωστική επαφή με την αρχιτεκτονική πολιτιστική κληρονομιά της Κύπρου μέσα από αντιπροσωπευτικά δείγματα

Κάστρο Κολοσσιού –Ενετοκρατία

Χοιροκιτία-προϊστορική περίοδος

Κούριο-αρχαϊκά/ρωμαϊκά χρόνια

Και ιδιαίτερη αναφορά στις συνέπειες του Αττίλα στην «κατεχόμενη» πολιτιστική κληρονομιά.

Το πρόγραμμα είχε ως στόχο  όχι μόνο τη γνώση αλλά και την προσέγγιση των ελλήνων μαθητών με εκείνους τους αδελφοποιημένους με το σχολείο μας μαθητές του 3ου Γυμνασίου Αγ. Ιωάννη Λεμεσού.


 

2011-2012

Στο μάθημα των Εικαστικών αναπτύχθηκε ένα ερευνητικό πρόγραμμα επάνω στα πρότυπα επιρροής- μίμησης-ταύτισης και υιοθέτησης των αισθητικών στάσεων μέσα από αυτά, των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο πλαίσιο των προπτυχιακών σπουδών των φοιτητών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών για την απόκτηση διδακτικής εμπειρίας. Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε σε όλες τις τάξεις σε συνεργασία της κ. Λίζας Γρηγοριάδου, εικαστικού του σχολείου μας με τη φοιτήτρια της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών κ. Χαρά Πλατάκη. Έργα από την εφαρμογή του προγράμματος στην τάξη εδώ.


 

2010-11

ΠΟΝΤΙΚΙΑ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΧΩΡΑ
Η ομάδα αποτελούνταν από μαθητές της Γ’Τάξης με υπεύθυνους τον κ. Μήτραινα, τον κ. Αβραμίδη και την κ. Δυναμίδου. Το αντικείμενό της ήταν η επιλογή βιβλίων από τη βιβλιοθήκη του σχολείου και η ηλεκτρονική επεξεργασία τόσο του κειμένου, όσο και του εξωφύλλου του βιβλίου.

 Έτσι υπήρχε μια αμεσότερη σύνδεση των δύο χώρων ( βιβλιοθήκη και εργαστήριο Η/Υ ),μια σπουδή ιδιαίτερα στο Photoshop και στο Word και μια αφορμή για διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων. 

 

ΓΑΛΛΙΑ-ΕΛΛΑΔΑ: ΓΕΦΥΡΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ      

Μαθητές της Β΄και Γ΄τάξης, με υπεύθυνους καθηγητές την κ. Δυναμίδου, τον κ.Αβραμίδη και τον κ. Μήτραινα  συνεργάστηκαν  επεξεργαζόμενοι στοιχεία που αφορούσαν μια συγκριτική θεώρηση της Ελλάδας και της Γαλλίας στους εξής τομείς: ιστορία, γεωγραφία, πρωτεύουσες, λιμάνια, αθλητισμός, εκπαίδευση, περιφερειακή ανάπτυξη, αρχιτεκτονική, μουσική, θέατρο, λογοτεχνία, ζωγραφική και μουσεία.

Σκοπός του προγράμματος ήταν αφενός η πληρέστερη γνώση του πολιτισμικού υπόβαθρου των δύο χωρών αλλά και το πολιτιστικό γίγνεσθαι, παράλληλα με αναφορές και στην διαφορετικότητα των δύο λαών, αφετέρου η τόνωση του ενδιαφέροντος των μαθητών για το μάθημα της Γαλλικής Γλώσσας και του Γαλλικού Πολιτισμού.


ΓΑΛΛΙΑ: ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Γαλλία: Τέχνη και Πολιτισμός», οι μαθητές  εκπόνησαν εργασίες  σχετικές με τα αξιοθέατα του Παρισιού. Ήρθαν έτσι σε επαφή με την μεθοδολογία που ακολουθείται για τις εργασίες: έψαξαν πληροφορίες και εικόνες, επέλεξαν τις σημαντικότερες από αυτές και δημιούργησαν  σε χαρτόνια μία « έκθεση» για κάθε αξιοθέατο με σκοπό να τις παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους.

 Υπεύθυνες καθηγήτριες Βιργινία Δεσποτίδη και Φωτεινή Μητσώνη

Διαβάζοντας μεταφρασμένα γαλλικά βιβλία

Οι μαθητές του Α3, στο πλαίσιο του μαθήματος των γαλλικών και του προγράμματος «Διαβάζοντας μεταφρασμένα γαλλικά βιβλία», διάβασαν το βιβλίο του Γάλλου συγγραφέα Αντουάν ντε Σαίντ- Εξυπερύ « Ο Μικρός Πρίγκιπας». Κάθε μαθητής συμπλήρωσε ένα δελτίο ανάγνωσης και έφτιαξε μία αφίσα με μία φράση του βιβλίου που του άρεσε και θα ήθελε να την μοιραστεί με τους συμμαθητές  του. Έτσι η τάξη διακοσμήθηκε με τις  εργασίες όλων των μαθητών  και άλλαξε όψη.

Καθηγήτρια γαλλικών: Βιργινία Δεσποτίδη


 

2009-10

Γαλλία: Γιορτές και Γαστρονομία

Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος « Γαλλία: Γιορτές και Γαστρονομία», έγιναν διάφορες  δραστηριότητες. Μεταξύ άλλων:

Στολίσαμε το αίθριο του σχολείου με εικόνες και πληροφορίες για το γαλλικό χριστουγεννιάτικο γλυκό και τη γαλλική βασιλόπιτα.
  

Σε κάποιες τάξεις κόψαμε την γαλλική βασιλόπιτα που είτε έφτιαξαν οι μαθητές είτε κολλήσαμε την εικόνα της σε χαρτόνι. Ο/Η μαθητής/τρια που βρήκε το φλουρί στέφθηκε βασιλιάς/βασίλισσα  της μέρας. Διασκεδάσαμε πολύ!


 Τις απόκριες οι Γάλλοι  τρώνε κρέπες. Έτσι και εμείς οργανώσαμε την «‘Ημέρα κρέπας». Δημιουργήθηκαν  δύο κρεπερί  στο χώρο του σχολείου και οι μαθήτριες του προγράμματος ετοίμασαν και πρόσφεραν κρέπες σε όλους τους μαθητές  και τους καθηγητές. Οι κρέπες ήταν πολύ νόστιμες και η επιτυχία μεγάλη!
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Βιργινία Δεσποτίδη, Κατερίνα Ζουγανέλη, Φωτεινή Μητσώνη


 

2008-09

Πάμε σινεμά

Στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Προγράμματος «Πάμε σινεμά» μαθητές και μαθήτριες από τη Β’ και τη Γ’ Τάξη με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κ.κ. Μαρία Ζέμπου και Γεωργία Τσαρτσιταλίδου  

1ο. συζήτησαν με μέλη της κινηματογραφικής λέσχης Κορυδαλλού για την κινηματογραφική τέχνη και την Ιστορία του Κινηματογράφου και έγινε κεντρική εκδήλωση στο χώρο του Χαμάμ στις 11/2/2009.

2ο. Παρακολούθησαν την ταινία « Ο άνεμος στις Ιτιές» στο «Σινέ Παράδεισος» και τη σχολίασαν και

3ο. Δημιούργησαν δύο διαφημιστικά spots με θέματα: “Smile” – Nemesis Organisation (Έκκληση για βοήθεια σε παιδιά του τρίτου κόσμου) και

«Classic»- Perfume(Διαφήμιση διαχρονικού αρώματος).


 

2006-07

Στις 21 Ιανουαρίου 2007 στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου MONEY SHOW μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας με τις κ.  Βιργινία Δεσπότίδη, καθηγήτρια γαλλικών και Μαρία Καπάκη, καθηγήτρια αγγλικών συμμετείχαν στην εκδήλωση με τίτλο « Βασικοί άξονες ανάπτυξης του Κρατικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας – Νέο Επίπεδο Β1» που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Τερψιχόρη του ξενοδοχείου Hilton. Τα παιδιά παρουσίασαν τις εργασίες που είχαν κάνει για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών και διάβασαν κείμενα στα Αγγλικά και τα Γαλλικά.


 

2005-06

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών το 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας διοργάνωσε Έκθεση Ζωγραφικής, στην αίθουσα Πληροφορικής του σχολείου, με την παρουσίαση αντιγράφων – έργων ζωγραφικής (αφίσες) από το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Ελίζας και Βασίλη Γουλανδρή και το  Ίδρυμα Πέτρου και Μαρίας Κυδωνιέως της νήσου Άνδρου.


 

2003-04

Στις 11 Νοεμβρίου 2003 στο Ζάππειο μέγαρο στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Η Ευρώπη της Παιδείας, τα παιδιά της Ευρώπης» μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας παρουσίασαν εργασίες και φωτογραφικό υλικό από τις δράσεις του σχολείου μας για τo  Ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Comenius”. Μέσω του προγράμματος  Comenius,(υπό την αιγίδα του ΥΠΕΠΘ) τα παιδιά είχαν γνωρίσει και τα ευρωπαϊκά προγράμματα “Education through sports” και “Europe together”.

 

2014-15

 Ζητείται  ελπίς. Υπεύθυνοι η κ. Δυναμίδου και ο κ.Μήτραινας. Συμμετείχαν μαθητές/τριες  Α’ και Β’ Τάξης

Ξετυλίγοντας τον μίτο στο λαβύρινθο του Ίντερνετ. Υπεύθυνη η κ.  Φουντουλάκη.  Συμμετείχαν μαθητές/τριες  της Γ’ Τάξης


 

2010-11

ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τα παιδιά της ομάδας Αγωγής Υγείας ασχολήθηκαν με φυσικά υλικά και προϊόντα που υπάρχουν άφθονα στο μεσογειακό τοπίο. Συγκεκριμένα έκαναν μια έρευνα σε 8 μεσογειακές χώρες βρίσκοντας κοινά υλικά που χρησιμοποιούνται στην καθημερινή διατροφή των κατοίκων. Ενδεικτικά εντόπισαν ποικιλία βοτάνων τα οποία χρησιμοποιούνται στην διατροφή αλλά και για θεραπευτικούς σκοπούς, χόρτα, όσπρια, λαχανικά, φρέσκα ψάρια, μπαχαρικά, την χρήση του πολύτιμου στην υγεία ελαιόλαδου.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν πολύτιμη κληρονομιά από τους αρχαίους έλληνες, οι όποιοι ίδρυσαν αποικίες στην λεκάνη της Μεσογείου. Ειδικά οφείλουμε να αναφερθούμε στην χρήση του ελαιόλαδου και του κόκκινου κρασιού που σύμφωνα με παγκόσμιες ιατρικές έρευνες έχουν ευεργετική επίδραση στην λειτουργία της καρδιάς και των αγγείων. Τα παιδιά επισκέφθηκαν τέλος το ίδρυμα «ΔΡΩ» και συμμετείχαν σε διαδραστικό πρόγραμμα σχετικά με την διατροφή.

Υπεύθυνη του προγράμματος – Ιωάννα Γασπαρινάτου

 

2020-21

Το 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας συμμετείχε στο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο με θέμα «Διάλογος ή σύγκρουση πολιτισμών; Με αφορμή το ορόσημο των 2.500 χρόνων από τη μάχη των Θερμοπυλών και τη ναυμαχία της Σαλαμίνας».  Το συνέδριο διοργανώθηκε από το Κολλέγιο Αθηνών και το Ίδρυμα Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Στο συνέδριο συμμετείχαν 12 Λύκεια, 11 Γυμνάσια ως εισηγητές και 42 σχολεία από την Ελλάδα και το εξωτερικό ως παρατηρητές. Τις εργασίες του συνεδρίου χαιρέτισαν ανάμεσα σε άλλους η Α.Ε, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κ. Κατερίνα Σακελλαροπούλου, η Υπουργός Παιδείας, κ. Νίκη Κεραμέως,  ο τέως Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κ. Προκόπης Παυλόπουλος, η κ. Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη, Πρέσβης Καλής Θελήσεως της UNESCO και Πρόεδρος του «Ιδρύματος Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη» και . . . Περισσότερα στο πρόγραμμα του συνεδρίου  PROGRAMMΑ THERMOPYLES(interactive) (005)

 Στο συνέδριο συμμετείχε και το σχολείο μας, το 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας, η εισήγηση του οποίου απέσπασε πολύ καλές κριτικές.

Υπεύθυνες καθηγήτριες οι φιλόλογοι κ. Βλάμη Μάγδα  και κ. Τεντόμα Ρούλα.

Περισσσότερα στο site του Κολλεγίου Αθηνών: https://www.athenscollege.edu.gr/news/details/2021/02/17/ac_student_conference


 

2019-20

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «Κωστής Παλαμάς. 160 χρόνια από τη γέννησή του»

Το 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας συμμετείχε στο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «Κωστής Παλαμάς. 160 χρόνια από τη γέννησή του» που διεξήχθη στις 23-24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2020 στο θέατρο του Κολλεγίου Αθηνών. Το συνέδριο συνδιοργάνωσαν το Κολλέγιο Αθηνών και το Ίδρυμα Κωστή Παλαμά υπό την αιγίδα της Διεύθυνσης Δ.Ε. Β΄ Αθήνας

Εισηγητές του σχολείου ήταν οι μαθήτριες και μαθητές του Α3: Κρασσοπούλου Κυριακή, Λεκάκου Μαρίνα, Μελέγκου Χρυσάνθη, Μόσχος Δημήτρης, Μουρούτη Δήμητρα, Μπαρτσώκας Βασίλης,  Μπλάτσα Ροδάνθη

και υπεύθυνες καθηγήτριες οι φιλόλογοι κ. Βλάμη Μάγδα  και κ. Τεντόμα Ρούλα.

Το συνέδριο παρακολούθησαν ως παρατηρητές 30 παιδιά από το 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας.

Το σχολείο μας παρουσίασε ένα ηλεκτρονικό ανθολόγιο το οποίο αποτελείται από οκτώ ποιήματα που αφορούν στο παιδί και βασίστηκε στον τρόπο με τον οποίο προσέλαβαν οι μαθητές και οι μαθήτριες τα ποιήματα με βάση τα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητές τους.

Τις ζωγραφιές που διακόσμησαν το βιβλίο μας συνέθεσαν οι μαθήτριες και μαθητές: Καρατζομπάνη Θεοφανία, Λουκάκη Ραφαέλα,  Μποσκουΐδου Άννα, Μπορς Ντιάνα-΄Ελενα, Παπαμαρκάκη Παναγιώτα-Ιφιγένεια, Πετρακάκης Σταύρος, Τσαουσλάρι Ελεάνα, Σοφοκλέους Γεωργία, Σοχαίλ Ιμάν, Τσέλα Πάολα

Για τις ζωγραφιές υποστήριξαν τα παιδιά οι εικαστικοί του σχολείου μας

 κ. Παπαθεοδώρου Κάλλια και κ. Γρηγοριάδου Λίζα

Η παρουσίασή μας απέσπασε πολύ θετικά σχόλια!


 

6ο Μαθητικό Ευρωπαϊκό Συνέδριο στη Βενετία 

με θέμα «Η Ιστορία συναντά τις Τέχνες, τα Γράμματα και την Τεχνολογία: 

Ο Άνθρωπος και η διαδρομή του από την Αναγέννηση στον σύγχρονο πολιτισμένο κόσμο»

Η Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO μαζί με το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΙΤΑΛΙΑΣ και την ASSOCIATION EUROPEENNE DES ENSEIGNANTS (AEDE) διοργάνωσαν  το 6ο Μαθητικό Ευρωπαϊκό Συνέδριο με θέμα «Η Ιστορία συναντά τις Τέχνες, τα Γράμματα και την Τεχνολογία: Ο Άνθρωπος και η διαδρομή του από την Αναγέννηση στον σύγχρονο πολιτισμένο κόσμο» από 28 Νοεμβρίου 2019 έως 2 Δεκεμβρίου 2019, για το σχολικό έτος 2019-2020.

Ο στόχος του Συνεδρίου ήταν διττός. Αφενός, μέσω της ώσμωσης των Ελλήνων και των Ιταλών μαθητών/τριών, να ενισχυθεί αμοιβαίως η εθνική αυτοσυνειδησία και αφετέρου να προσφέρει στους/στις συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες την ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά, να επικοινωνήσουν με τους συνομηλίκους τους, να ανταλλάξουν απόψεις και να διαμορφώσουν ένα δίκτυο διαρκούς μαθητικής επικοινωνίας και προβληματισμού σχετικά με την εικόνα και τη δομή που εμφανίζει η σύγχρονη κοινωνία.

Στο Συνέδριο το οποίο διεξήχθη στο TEATRO TONIOLO της Βενετίας πήρε μέρος και ομάδα μαθητών/μαθητριών του 3ου Γυμνασίου Νίκαιας. Υπεύθυνες καθηγήτριες η Διευθύντρια κ. Παπαθεοδώρου και η κ. Βλάμη.  Συνεργάστηκαν οι κ.κ Γρηγοριάδου, Ζουγανέλη και Τεντόμα. Η παρουσία του σχολείου μας στο συνέδριο με βίντεο και κοστούμια άρεσε και απέσπασε συγχαρητήρια. Θέμα της συμμετοχής μας ήταν:
“Από τη Λέσχη του Παντελονιού στη Luis Vuitton: Η αλληλεπίδραση μόδας και τέχνης στην ιστορική διαδρομή της Βενετίας”.


 

2018-19

Μαθητικό συνέδριο
Προφορική ιστορία και διδακτική της Ιστορίας:
σχεδιάζοντας μια διδασκαλία ‘αλλιώς’

Παρασκευή 10, Σάββατο 11 και Κυριακή 12 Μαΐου 2019

Σιβιτανίδειος

Αντικείμενο του συνεδρίου ήταν η χρήση της προφορικής ιστορίας στην εκπαιδευτική διαδικασία, γιατί ο στόχος της δεν είναι απλώς να περιγράψει ένα «νεκρό» παρελθόν, αλλά να χρησιμοποιήσει το παρελθόν για να μετασχηματίσει το παρόν και να δημιουργήσει το μέλλον∙

Στο Συνέδριο στο οποίο περιλαμβάνονταν δουλειές που έχουν γίνει από μαθητές της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας συμμετείχε και το το 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας. Το σχολείο μας με μαθητές και μαθήτριες από την Γ’ Γυμνασίου παρουσίασε την Παρασκευή, 10 Μαΐου την εργασία του για το μπλόκο της Κοκκινιάς στην πρώτη συνεδρία με τίτλο Τραυματικές μνήμες από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Οι μαθητές  και οι μαθήτριές μας  αξιοποίησαν τη συνέντευξη. Ήρθαν δηλαδή σε επαφή με ανθρώπους που έζησαν το μπλόκο της Κοκκινιάς, τους πήραν συνέντευξη και παρουσίασαν στο συνέδριο την εμπειρία τους από την επικοινωνία με τους πληροφορητές.  Περιέγραψαν με το λόγο τους και με βίντεο τι έμαθαν και πώς άλλαξε η εικόνα του παρελθόντος που είχαν σε σχέση με το μάθημα της ιστορίας. Υπεύθυνες καθηγήτριες οι φιλόλογοι κ. Βλάμη, κ. Ψαθάκη και κ. Τεντόμα.

Όλες οι ανακοινώσεις /παρουσιάσεις από το Μαθητικό Συνέδριο Προφορικής Ιστορίας 10-12 Μαΐου 2019 στο οποίο  πήρε μέρος το σχολείο μας έχουν αναρτηθεί στην διεύθυνση http://oralhistorygroups.gr/mathitiko-synedrio-2019/


 

2017-18

 

 


2006-07

Στις 21 Ιανουαρίου 2007 στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου MONEY SHOW μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας με τις κ.  Βιργινία Δεσπότίδη, καθηγήτρια γαλλικών και Μαρία Καπάκη, καθηγήτρια αγγλικών συμμετείχαν στην εκδήλωση με τίτλο « Βασικοί άξονες ανάπτυξης του Κρατικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας – Νέο Επίπεδο Β1» που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Τερψιχόρη του ξενοδοχείου Hilton. Τα παιδιά παρουσίασαν τις εργασίες που είχαν κάνει για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών και διάβασαν κείμενα στα Αγγλικά και τα Γαλλικά.