2019-2020
Εκπαιδευτική έξοδος στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+
Την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου η Γ’ Τάξη στο πλαίσιο του μαθήματος των Εικαστικών και της εφαρμογής του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με θέμα «Το μουσείο στην Εκπαίδευση» επισκέφτηκε τη Μονή Δαφνίου όπου ξεναγήθηκε από την Διευθύντρια κ. Παπαθεοδώρου Καλ.
Εκπαιδευτική έξοδος στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+
Την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου κάναμε περίπατο. Τα τμήματα Α3 και Α4 πήγαν στο Σούνιο όπου πήραν μέρος σε εκπαιδευτική δράση που ετοίμασε ο κ. Θεοδοσίου στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος «Ένταξη των μουσείων στη σχολική εκπαίδευση».
Συμμετοχή φιλολόγου του σχολείου μας στη Διημερίδα 6ου ΠΕΚΕΣ Αττικής
«Εφαρμογές και προτάσεις διδακτικών παραδειγμάτων»
Εφαρμογή στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+
Στο πλαίσιο της διημερίδας «Εφαρμογές και προτάσεις διδακτικών παραδειγμάτων», που διοργανώθηκε από το 6ο ΠΕΚΕΣ Αττικής και πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου (16:30-20:30) και το Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019 (9:00-15:00) στο Ράλλειο Γυμνάσιο και Λύκειο Πειραιά, η φιλόλογος του σχολείου μας κ. Μαγδαληνή Βλάμη παρουσίασε την πρόταση διδασκαλίας με τίτλο «Η ενσωμάτωση της επίσκεψης σε αρχαιολογικό χώρο ή μουσείο στην σχολική εκπαίδευση. Το παράδειγμα του αρχαίου Θεάτρου του Διονύσου» την οποία εκπόνησε και εφάρμοσε στο σχολείο στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Ένταξη των μουσείων στη σχολική εκπαίδευση».
Εκπαιδευτική έξοδος στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+
Την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου η Γ΄ Τάξη επισκέφτηκε το θέατρο του Διονύσου όπου εφαρμόστηκε μέρος του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «Ένταξη των μουσείων στη σχολική εκπαίδευση» στο οποίο συμμετέχει από την περασμένη σχολική χρονιά (2018-19) το σχολείο μας.
2018-2019
Άρθρο για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Ένταξη των μουσείων στη σχολική εκπαίδευση» Erasmus+
Στο περιοδικό της Ένωσης των Εκπαιδευτικών των Εικαστικών Μαθημάτων «Εικαστική Παιδεία» δημοσιεύτηκε άρθρο με τίτλο “Ο ρόλος του μουσείου στην εκπαιδευτική διαδικασία” που αναφέρεται σε εργαστήριο ψηφιδωτού που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ201:«Ένταξη των μουσείων στη σχολική εκπαίδευση». Στο πρόγραμμα συμμετέχει το 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας.
Διάχυση σε εκπαιδευτικούς του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+με τίτλο: «Integration of Museums into School Education» (Ένταξη των μουσείων στη σχολική εκπαίδευση)
Την Παρασκευή 21/6/19 έγινε στο 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας στο εργαστήριο της Πληροφορικής ενημέρωση εκπαιδευτικών από διάφορα σχολεία για το πρόγραμμα με τίτλο Erasmus+ ΚΑ201: «Integration of Museums into School Education» . Την εισαγωγή έκανε η κ. Άρτεμις Δρίβα υπεύθυνη του προγράμματος από την εταιρία Idec. Η κ. Δρίβα παρουσίασε σύντομα τους στόχους και τα αποτελέσματα του έργου και στη συνέχεια η κ. Βλάμη και η κ. Παπαθεοδώρου μας έδειξαν τις δικές τους προτάσεις τις οποίες είχαν παρουσιάσει στη συνάντηση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών στον Πειραιά (αρχές Μαΐου). Κατά την ενημέρωση τέθηκαν ερωτήσεις και μετά το τέλος της παρουσίασης ακολούθησε συζήτηση.
Erasmus+ ΚΑ201 με τίτλο: «Integration of Museums into School Education» β’ μέρος
Επιμόρφωση στον Πειραιά με θέμα:
Εφαρμογή διαθεματικών σχεδίων μαθήματος για επίσκεψη σε μουσείο ή αρχαιολογικό χώρο με εμπλοκή των μαθημάτων Ιστορίας, Γεωγραφίας, Εικαστικών
Οι εκπαιδευτικοί από τα συνεργαζόμενα σχολεία πήραν μέρος στη β΄επιμόρφωση από 6 Μαΐου έως 10 Μαΐου στον Πειραιά. Τα σχέδια μαθήματος εφαρμόστηκαν σε επισκέψεις στο αρχαίο θέατρο του Διονύσου, στον Ναό του Ποσειδώνα, στο Σούνιο και στη Μονή Δαφνίου. Στόχος της β΄επιμόρφωσης ήταν η σαφής διατύπωση των βασικών αρχών που θα πρέπει να διέπουν τον σχεδιασμό ενός μαθήματος βασισμένου σε επίσκεψη σε μουσείο ή αρχαιολογικό χώρο.
Την Πέμπτη 9 Μαΐου οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν το 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας και πήραν μέρος σε εργαστήριο ψηφιδωτού που έκανε η Διευθύντρια του σχολείου κ. Παπαθεοδώρου Καλ. στην αίθουσα του Χαμάμ στο πλαίσιο του σχεδίου μαθήματος που παρουσίασε για τη Μονή Δαφνίου.
Erasmus+ ΚΑ201 με τίτλο: «Integration of Museums into School Education» α’ μέρος
Το 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας συμμετέχει ως συνεργαζόμενο σχολείο, σε διετές Ευρωπαϊκό Πρόγράμμα Erasmus+ ΚΑ201.
Το πρόγραμμα στοχεύει στη χρήση του μουσείου ως παιδαγωγική προσέγγιση και στην υλοποίηση καινοτόμων δραστηριοτήτων που θα αποτελέσουν κίνητρο για την αναγνώριση της αξίας των εκθεμάτων των μουσείων ως σημαντικών και ταυτόχρονα εναλλακτικών πηγών εκμάθησης για τους μαθητές του Γυμνασίου.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν επίσης γυμνάσια από Τουρκία, Ιταλία, Πολωνία, Ισπανία και Σλοβενία.
Από κάθε σχολείο παίρνουν μέρος 3 εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα αναπτύξουν δύο διεπιστημονικά σχέδια μαθημάτων ανά ειδικότητα (Εικαστικά, Ιστορία, Γεωγραφία).
Από το σχολείο μας συμμετέχουν η Διευθύντρια, κ. Παπαθεοδώρου Καλ. (Eικαστικά), η κ. Βλάμη Μ. (Ιστορία) και ο κ. Θεοδοσίου Γ. (Γεωγραφία). Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία πήραν μέρος σε επιμόρφωση στη Σλοβενία από 11 έως 15 Μαρτίου ενώ θα πραγματοποιηθεί και δεύτερη επιμόρφωση για όλους τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς στον Πειραιά.
2017-2018
Erasmus + Μηχανικοί για το Μέλλον– Engineer for the future-Engine 4F
Τρεις μαθήτριες και ένας μαθητής του σχολείου μαζί με τον κ. Μήτραινα, υποδιευθυντή του σχολείου και καθηγητή Πληροφορικής συμμετείχαν στην τελική εκδήλωση του έργου Erasmus + 2016-17 «Engineer for the future -Engine 4F» στις 7-8 Ιουνίου 2018 στο Aveiro της Πορτογαλίας . Στην εκδήλωση συμμετείχαν οι νικήτριες ομάδες projects των χωρών που πήραν μέρος στον διαγωνισμό, δηλαδή, από την Ελλάδα, Κύπρο, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία και Εσθονία.
Την 1η μέρα το πρωί οι ομάδες ξεναγήθηκαν στην πόλη του Αβέιρο, το μεσημέρι προσφέρθηκε γεύμα σε σχολικό συγκρότημα Τεχνικής Εκπαίδευσης όπου μετά το μεσημεριανό έλαβε χώρα η κεντρική εκδήλωση για τα αποτελέσματα του έργου, η παρουσίαση και η βράβευση των έργων των μαθητικών ομάδων και τέλος συμμετοχή κάθε μαθητή/τριας σε μεικτή (διαπολιτισμική) ομάδα με στόχο κάθε ομάδα να προτείνει STEM λύσεις μέσα σε ένα δίωρο για κάποιο πρόβλημα που κατέθεσαν οι Εθνικές αντιπροσωπείες. Ακολούθησε η παρουσίαση από κάθε ομάδα και η ανάδειξη της νικήτριας ομάδας (ομάδα στην οποία συμμετείχε η μαθήτρια Ιωάννας Σταυροπούλου !) με έπαθλο.
Το βράδυ η επιτροπή παρέθεσε δείπνο σε όλες τις ομάδες σε τοπικό εστιατόριο.
Την 2η μέρα οι ομάδες πήγαν εκδρομή στην πόλη Κόιμπρα.
Erasmus + , KA1, κινητικότητα εκπαιδευτικών 2
Δημιουργώντας φωτογραφίες και βίντεο στην τάξη (Photo &Video Making in our Classroom)
Δύο φιλόλογοι του σχολείου, η κ. Βλάμη και η κ. Τεντόμα, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus + , KA1 κινητικότητα εκπαιδευτικών, παρακολούθησαν από 6 έως 12 Μαΐου στη Βαρκελώνη επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο: Δημιουργώντας φωτογραφίες και βίντεο στην τάξη μας (Photo & Video Making in our Classroom).
Θέμα του προγράμματος ήταν:
- Η δημιουργία και προσαρμογή οπτικοακουστικών πηγών για τη βελτίωση του μαθήματος.
- Η καλλιέργεια στους μαθητές και τις μαθήτριες δεξιοτήτων δημιουργικότητας, επικοινωνίας, κριτικής ικανότητας.
Erasmus + , KA1, κινητικότητα εκπαιδευτικών 1
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην τάξη (Social Media in the Classroom)
Δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου, ο Υποδιευθυντής του σχολείου, κ. Μήτραινας, καθηγητής Πληροφορικής και ο κ. Αβραμίδης, καθηγητής Τεχνολογίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus + , KA1 κινητικότητα εκπαιδευτικών, παρακολούθησαν από 16 έως 21 Απριλίου στη Φλωρεντία επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο: Μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην τάξη Social Media in the Classroom
Θέμα του προγράμματος ήταν:
- η αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook, Google, Pinterest, Youtube) και εκπαιδευτικών περιβαλλόντων στην τάξη π.χ. Edmodo, Ed Ted).
- η ασφαλής χρήση της τεχνολογίας και
- η διαχείριση ψηφιακής τάξης.
ATS 2020 κομβικές δεξιότητες του 21ου αιώνα -Erasmus KA3- Συμμετοχή του σχολείου μας στο τελικό συνέδριο στις Βρυξέλλες στο Φλαμανδικό κοινοβούλιο
Στις 2 Φεβρουαρίου στις Βρυξέλλες, στον χώρο του Φλαμανδικού Κοινοβουλίου έγινε το τελικό συνέδριο για το εκπαιδευτικό- ερευνητικό έργο ATS2020 -κομβικές δεξιότητες του 21ου αιώνα.
Στο συνέδριο συμμετείχαν περίπου 200 εμπλεκόμενοι στον τομέα της εκπαίδευσης (εκπαιδευτικοί, διευθυντές σχολικών μονάδων, επιβλέποντες, ερευνητές, υπεύθυνοι της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Ευρωπαϊκή Ένωση).
Στις συνεδριάσεις πήραν το λόγο εξέχοντες ερευνητές στον τομέα της εκπαιδευτικής τεχνολογίας και των καινοτόμων ψηφιακών μεθόδων. Έμφαση δόθηκε στην ψηφιακή μάθηση και στην χρήση των ηλεκτρονικών χαρτοφυλακίων –e-portfolio- στην εκπαίδευση.
Στο συνέδριο επίσης παρουσιάστηκε η εμπειρία της εφαρμογής του ATS2020 εκπαιδευτικού μοντέλου στις πιλοτικές χώρες και συζητήθηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας.
Το 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας συμμετείχε στο συνέδριο με την παρουσίαση της εφαρμογής του ATS2020 εκπαιδευτικού μοντέλου στο σχολείο μας κατά τη σχολική χρονιά 2016-2017. Το σχολείο εκπροσώπησε η φιλόλογος κ. Τεντόμα.
Erasmus + Μηχανικοί για το Μέλλον– Engineer for the future-Engine 4F
Τρεις μαθήτριες και ένας μαθητής του σχολείου μας -η Ελευθερία Αναστοπούλου, η Ιωάννα Σταυροπούλου , η Βασιλική Τσαγκαράκη και ο Ορφέας Χαραλαμπίδης- υπό την επίβλεψη του κ. Μήτραινα, υποδιευθυντή του σχολείου και καθηγητή Πληροφορικής συμμετείχαν τη σχολική χρονιά 2016 -17 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus + στον μαθητικό διαγωνισμό με τίτλο «Μηχανικοί για το Μέλλον – Engineer for the future–Engine 4F». Το project με τίτλο «Κατασκευή ρομποτικού οχήματος με αισθητήρες για μελέτη των χαρακτηριστικών της κίνησης με βιντεοανάλυση» στο οποίο συμμετείχαν συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία και θα παρουσιαστεί στην τελική εκδήλωση του έργου «Engine 4F» η οποία έχει προγραμματιστεί για τις 7-8 Ιουνίου 2018 στο Aveiro της Πορτογαλίας όπου θα συμμετάσχουν οι νικήτριες ομάδες projects των υπόλοιπων χωρών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό.
Erasmus KA1«Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης»
Για τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus KA1 το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, Εθνική Μονάδα Συντονισμού του Προγράμματος Erasmus+, διοργάνωσε στην Αθήνα, στο Royal Olympic Hotel, την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2017 , τεχνική ημερίδα σχετικά με τη διαχείριση των εγκεκριμένων σχεδίων της Βασικής Δράσης 1 «Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης». Στην διοργάνωση πήρε μέρος η υπεύθυνη των προγραμμάτων Erasmus του σχολείου μας, κ. M. Βλάμη.
2016-2017
Erasmus + , KA1 κινητικότητα εκπαιδευτικών 1
Τρεις καθηγήτριες του σχολείου μας, οι φιλόλογοι κ. Βλάμη, κ. Μητσώνη και κ. Τεντόμα στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus +, KA1 κινητικότητα εκπαιδευτικών, παρακολούθησαν στο Ελσίνκι της Φινλανδίας από 5/3 έως 10/ 3 επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα : Αξιοποίηση των Τάμπλετ στην εκπαίδευση.
Ενημερώθηκαν για το Φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, για διάφορες εκπαιδευτικές εφαρμογές (apps) σε τάμπλετ όπως και για εφαρμογές για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης επισκέφτηκαν δύο φινλανδικά σχολεία, συμμετείχαν σε εκπαιδευτικά εργαστήρια και είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις με εκπαιδευτικούς από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και με εκπαιδευτικούς από τη Φινλανδία.
Διάχυση στον σύλλογο των εκπαιδευτικών του σχολείου
Την Τρίτη 21/3 ενημέρωσαν το σύλλογο των εκπαιδευτικών του 3ου Γυμνασίου Νίκαιας για το Φινλανδικό εκπαιδευτικό μοντέλο και για τις εκπαιδευτικές εφαρμογές και τα εκπαιδευτικά εργαλεία του 21ου αιώνα. Μετά την ενημέρωση τέθηκαν ερωτήσεις και ακολούθησε συζήτηση.
Erasmus + , KA1 κινητικότητα εκπαιδευτικών 2
Τρεις καθηγητές του σχολείου μας, ο διευθυντής κ. Οικονομίδης, φυσικός, ο κ. Αβραμίδης , τεχνολόγος και ο κ. Θεοδοσίου , φυσικός στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus + , KA1 κινητικότητα εκπαιδευτικών, παρακολούθησαν στο Ελσίνκι της Φινλανδίας και στο Ταλίν της Εσθονίας στις αρχές Απριλίου επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα : Καλές πρακτικές στη Φινλανδική εκπαίδευση (Best Practices Benchmarking in Finnish schools).
Παρουσίασαν και τη δική μας καλή πρακτική με το πρόγραμμα ATS2020.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 20 εκπαιδευτικοί από Νοτιοανατολική Αγγλία, Πολωνία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ισπανία και Ρουμανία.
Επίσης επισκέφτηκαν δύο φινλανδικά σχολεία (Comprehensive school Jokiniemi
Vierumäki comprehensive school) και ένα σχολείο στο Ταλίν (Tallinn 21 School).
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ATS2020
Ενίσχυση κομβικών δεξιοτήτων
Από τη σχολική χρονιά 2016-2017 το σχολείο μας συμμετείχε στο έργο ευρωπαϊκής συγχρηματοδότησης (Erasmus+ Programme 2014-2020, Key Action 3: Support for policy reform) με τίτλο ‘Assessment of Transversal Skills 2020’ (ATS2020). Το έργο παρουσιάζει μία καινοτόμο, πειραματική προσέγγιση σε θέματα που ενδιαφέρουν την πολιτική της εκπαίδευσης. Περιλαμβάνει 17 εταίρους από 11 Ευρωπαϊκές χώρες και προτείνει ένα ολοκληρωμένο μοντέλο μάθησης προκειμένου να ενισχύσει τους μαθητές με απαραίτητες, κομβικές ικανότητες στο πλαίσιο του υπάρχοντος αναλυτικού προγράμματος. Ταυτόχρονα, δίνει έμφαση στην ενίσχυση του ρόλου του εκπαιδευτικού, μέσα από την εμβάθυνση σε νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και καινοτόμα εργαλεία για την ανάπτυξη και εκτίμηση των ικανοτήτων αυτών.
Αναλυτικά:
Assessment of Transversal Skills 2020’ (ATS2020) –επιμορφωτική συνάντηση
Τη Μ. Δευτέρα, 25 Απριλίου 2016, στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου μας έγινε επιμορφωτική συνάντηση στο πλαίσιο του έργου με τίτλο ‘Assessment of Transversal Skills 2020’ (ATS2020) (Erasmus+ Programme 2014-2020, Key Action 3: Support for policy reform).
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε δια ζώσης ταυτόχρονα σε 3 σημεία: στο 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας, στο ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ στην Πάτρα και στο Γυμνάσιο Κρεστένων Ηλείας. Στην επιμόρφωση πήραν μέρος εκπαιδευτικοί του σχολείου μας και εκπαιδευτικοί από το 5ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας. Μαζί μας ήταν από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ η κ. Δώρα Νούσια, Μηχ. Ηλ. Υπ.- Υπεύθυνη του έργου, η κ. Μαρία Φουντάνα, Φιλόλογος – Υπεύθυνη του Συντονισμού και της Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, και η κ. Β. Κιούπη υπεύθυνη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της ΔΙΔΕ Πειραιά. Ο κύριος εισηγητής, ο κ. Χρήστος Χριστακούδης, Διευθυντής του 2ου Γυμνασίου Παραλίας Πάτρας, ήταν στην Πάτρα ( στο ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ) ενώ γινόταν παράλληλη μετάδοση σε όλους.
“Ενίσχυση κομβικών δεξιοτήτων των μαθητών” – Slovenia
Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος ‘Assessment of Transversal Skills 2020’ (ATS2020) στις 12 και 13 Μαΐου ο τότε διευθυντής του σχολείου μας, κ. Σαράντος Οικονομίδης, πήρε μέρος σε συνάντηση-συζήτηση στη Σλοβενία με εκπαιδευτικούς των συνεργαζόμενων χωρών σχετικά με το πρόγραμμα “ενίσχυση κομβικών δεξιοτήτων των μαθητών” “ATS2020 assessment within the pilot and for pilot evaluation”.
‘Assessment of Transversal Skills 2020’ (ATS2020) -2η επιμορφωτική συνάντηση
Την Τρίτη, 28 Ιουνίου 2016, στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου μας έγινε η 2η επιμορφωτική συνάντηση στο πλαίσιο του έργου με τίτλο ‘Assessment of Transversal Skills 2020’ (ATS2020) (Erasmus+ Programme 2014-2020, Key Action 3: Support for policy reform).
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε δια ζώσης ταυτόχρονα σε 3 σημεία: στο 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας, στο ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ στην Πάτρα και στο Γυμνάσιο Κρεστένων Ηλείας. Στην επιμόρφωση πήραν μέρος εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, εκπαιδευτικοί από το 5ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας και δάσκαλοι από δημοτικό σχολείο. Μαζί μας ήταν από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ η κ. Σίσσυ Παπασουλιώτη ως παρατηρήτρια και η κ. Μαρία Φουντάνα, Φιλόλογος – Υπεύθυνη του Συντονισμού και της Εκπαιδευτικής Υποστήριξης. Ο κύριος εισηγητής, ο κ. Χρήστος Χριστακούδης, Διευθυντής του 2ου Γυμνασίου Παραλίας Πάτρας, ήταν στην Πάτρα ( στο ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ) ενώ γινόταν παράλληλη μετάδοση σε όλους όπως και στην 1η επιμορφωτική συνάντηση.
‘Assessment of Transversal Skills 2020’ (ATS2020)
Εισαγωγή των μαθητών μας στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του προγράμματος – 3η επιμορφωτική συνάντηση
Την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016, έγινε η 3η επιμορφωτική συνάντηση στο πλαίσιο του έργου με τίτλο ‘Assessment of Transversal Skills 2020’ (ATS2020) (Erasmus+ Programme 2014-2020, Key Action 3: Support for policy reform).
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο Πληροφορικής του 5ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας.
Επιμορφωτική συνάντηση
Την Τρίτη 25 Οκτωβρίου έγινε επιμορφωτική συνάντηση στο πλαίσιο του έργου με τίτλο ‘Assessment of Transversal Skills 2020’ (ATS2020) (Erasmus+ Programme 2014-2020, Key Action 3: Support for policy reform) για τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα εκπαιδευτικούς του σχολείου μας στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου μας.
Επιμορφωτική συνάντηση
Την Πέμπτη 17 Νοέμβρίου έγινε επιμορφωτική συνάντηση στο πλαίσιο του έργου με τίτλο ‘Assessment of Transversal Skills 2020’ (ATS2020) (Erasmus+ Programme 2014-2020, Key Action 3: Support for policy reform) για τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας και τους εκπαιδευτικούς του 5ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου μας.
Περισσότερα για την εξέλιξη του προγράμματος στην Ελλάδα στον ακόλουθο υπερδεσμό http://ats2020.eu/greece
Assessment of Transversal Skills 2020’ (ATS2020) pretest
Στις 8 Δεκεμβρίου έγινε στο εργαστήριο της Πληροφορικής το πρώτο μέρος (pretest) της αξιολόγησης των κομβικών δεξιοτήτων των μαθητών μας. Στο pretest συμμετείχαν μαθητές /μαθήτριες του πειραματικού τμήματος και του τμήματος ελέγχου. Στο εργαστήριο ήταν παρόντες /παρούσες οι εκπαιδευτικοί που παίρνουν μέρος στο πρόγραμμα, η συντονίστρια κ. Μαρία Φουντάνα από το ΙΤΥΕ ” Διόφαντος” και η κ. Μόνικα Γαβριηλίδου υπεύθυνη μελέτης περίπτωσης (case study), αφού το 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας έχει επιλεγεί ως σχολείο μελέτης περίπτωσης της εφαρμογής του προγράμματος.
Επιμορφωτική συνάντηση
Στην επιμορφωτική συνάντηση της Δευτέρας 6ης Φεβρουαρίου (14η του έργου) που έγινε 5ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας με επιμορφωτή τον κ. Οικονομίδη διάρκειας 3 περίπου ωρών, συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από τα σχολεία της Αττικής (3ο Γυμνάσιο Νίκαιας και 5ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας)
Στη συνάντηση παρουσιάστηκαν χρήσιμες εφαρμογές, οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν την εμπειρία τους από την εφαρμογή του ATS2020 μέσα στην τάξη, αναφέρθηκαν θετικά σημεία και δυσκολίες. Ακόμη διατυπώθηκαν σκέψεις σχετικά με την εφαρμογή του προγράμματος.
Καλές διδακτικές πρακτικές
Το Σάββατο 6 Μαΐου 2017 στο 4ο ΓΕΛ Κερατσινίου έγινε ημερίδα με σκοπό την παρουσίαση καλών διδακτικών πρακτικών των εκπαιδευτικών. Η ημερίδα διοργανώθηκε από τους σχολικούς συμβούλους ΠΕ04 και την Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Αττικής. Παρουσιάστηκαν νέες δραστηριότητες μάθησης που έχουν εφαρμοστεί από εκπαιδευτικούς στην τάξη.
Στην ημερίδα συμμετείχε και ο Διευθυντής του σχολείου μας κ. Οικονομίδης ο οποίος παρουσίασε το πρόγραμμα Erasmus + KA3 Ats2020 που εφαρμόζουμε στο σχολείο μας πειραματικά.
Assessment of Transversal Skills 2020’ (ATS2020)
Post test, επιμόρφωση, συνεντεύξεις
Στις 25 Μαΐου έγινε στο εργαστήριο της Πληροφορικής το δεύτερο μέρος (post test) της αξιολόγησης των κομβικών δεξιοτήτων των μαθητών μας. Στο post test συμμετείχαν μαθητές /μαθήτριες του πειραματικού τμήματος και του τμήματος ελέγχου.
Στις 23 Μαΐου έγινε η τελευταία επιμορφωτική συνάντηση για τα σχολεία της Αττικής (3ο Γυμνάσιο Νίκαιας και 5ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας) με επιμορφωτή τον διευθυντή του σχολείου, κ. Σαράντο Οικονομίδη και θέμα «Διαμορφωτική αξιολόγηση μαθητών (formative assessement) με την τεχνική των η- χαρτοφυλακίων (e –portfolios)». Δόθηκε δείγμα ρουμπρίκας αξιολόγησης των μαθητών και ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς.
Στο εργαστήριο ήταν παρόντες /παρούσες οι εκπαιδευτικοί που παίρνουν μέρος στο πρόγραμμα, η κ. Δώρα Νούσια διαχειρίστρια του προγράμματος στην Ελλάδα και η συντονίστρια κ. Μαρία Φουντάνα από το ΙΤΥΕ ” Διόφαντος”.
Επίσης στις 23 Μαΐου η κ. Μόνικα Γαβριηλίδου υπεύθυνη μελέτης περίπτωσης (case study) στο 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας (σχολείο μελέτης περίπτωσης της εφαρμογής του προγράμματος ATS2020) πήρε συνέντευξη από τους εμπλεκόμενους στο πρόγραμμα εκπαιδευτικούς και στις 19 Μαΐου από τα παιδιά που επελέγησαν για τη μελέτη περίπτωσης.