Συνεργασίες του σχολείου -Αρχείο

by Roula Tendoma
Το 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας
  • Συνεργάζεται με την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών για την Πρακτική εξάσκηση φοιτητών/φοιτητριών  της.
  • Συνεργάζεται με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας στο πλαίσιο της παρακολούθησης  μαθημάτων από φοιτητές/φοιτήτριες  της Φιλοσοφικής Σχολής.
  • Έχει συνεργαστεί με το Πάντειο Πανεπιστήμιο στο πλαίσιο διεξαγωγής ερευνητικής εργασίας.
  • Συνεργάστηκε από τη σχολική χρονιά 2012-13 έως και τη σχολική χρονιά 2014-15 με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας στο πλαίσιο της Πράξης «Δημιουργία πρωτότυπης μεθοδολογίας εκπαιδευτικών σεναρίων βασισμένων σε ΤΠΕ και δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων για τα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας
    στην Α΄/βάθμια και Β΄/βάθμια εκπαίδευση»

Στο πλαίσιο της πράξης αυτής συγγράφηκαν και  εφαρμόστηκαν στο σχολείο μας από  φιλολόγους του σχολείου μας πρωτότυπα σενάρια με παραγωγή εργασιών από τους μαθητές και τις μαθήτριες  στα μαθήματα  της Λογοτεχνίας και της Νεοελληνικής Γλώσσας. Εμπλεκόμενες φιλόλογοι ήταν η κ. Τολυμένου και η κ.Τεντόμα στο μάθημα της Λογοτεχνίας και η κ. Μητσώνη στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Τα σενάρια βρίσκονται στον ιστότοπο Πρωτέας του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας.

  • Συνεργάστηκε με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο  των δράσεων του Κέντρου Καινοτομικών Εκπαιδευτικών προγραμμάτων κατά τη διάρκεια των σχ. ετών  1997-1998 και 1998-1999 για τη εφαρμογή πιλοτικού  προγράμματος ενισχυτικής διδασκαλίας . Επιστημονικά υπεύθυνη ήταν η κ. Τζέλα Βαρνάβα -Σκούρα από το Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης.
  • Στην παρακάτω φωτογραφία μπορείτε να διακρίνετε εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα: όρθιοι από αριστερά οι κ. Θανάσης  Αναστασίου , γυμναστής, κ . Ντίνα Μαρίνη, φιλόλογος, κ. Μαρία Καπάκη ,καθηγήτρια αγγλικών και συντονίστρια του Προγράμματος, κ. Ντιάνα Δήμου, φιλόλογος, κ. Βιργινία Δεσποτίδη,καθηγήτρια γαλλικών, κ. Λίζα Γρηγοριάδου, καθηγήτρια εικαστικών, κ.Κώστας Αερίδης ,φιλόλογος, κ. Ευαγγελία Τουτζάρη,καθηγήτρια γαλλικών, κ. Διονύσης Σαμούρης, γυμναστής, κ. Ευαγγελία Διαμαντοπούλου,φιλόλογος.
    Καθιστοί από αριστερά οι κ.Κώστας Γιώτης, μαθηματικός,  κ. Λίλη Κακασή, φιλόλογος,  κ. Γεωργία Τσαρτσιταλίδου, γεωλόγος και ο κ. Σωτήρης Σταμούλης , ο τότε Διευθυντής του σχολείου. Στο Πρόγραμμα συμμετείχαν επίσης η κ .Μαρία Ζέμπου,καθηγήτρια αγγλικών, η κ. Βάσω Δυναμίδου,καθηγήτρια γαλλικών και ο κ. Γιώργος Κυραγιάννης, μαθηματικός. 
  • Τα θέματα των Δράσεων το σχολικό έτος 1997 -98 ήταν:
    1. Προσφυγιά -Η Νίκαια είναι προσφυγούπολη
    2.Δημιουργία και έκδοση περιοδικού – Το Χαμάμ
    3. Το θέατρο και η εξελικτική του πορεία
    4.Η Λαογραφία και η διδασκαλία των χορών της προσφυγιάς
    5.Δημιουργία και οργάνωση βιβλιοθήκης – Μουσική
    6.Παιχνίδια της Μ. Ασίας
    7.”Χαμάμ” (Λογοτεχνία- Χωροταξική μελέτη – Χάρτες”Τα θέματα των Δράσεων το σχολικό έτος  1998-99 ήταν:
    1. Η ιστορία της Νίκαιας
    2.Περιοδικό – Το Χαμάμ
    3.Μαθηματικά
    4.Επαγγέλματα που χάνονται
    5.Βιβλιοθήκη
    6.Γεωγραφικά μνημεία- Τόποι/ Στατιστικά
    7.Λαϊκή τέχνη -Κόσμημα, κέντημα, ζωγραφική
    8.Αθλητικά σωματεία
  • 1. Παιδιά της Δράσης με τον κ. Κυραγιάννη 2. Η κ. Καπάκη και η κ. Δεσποτίδη στη βιβλιοθήκη με μαθητές 3. Οι κ. Δήμου, Μαρίνη, Καπάκη όρθιες από αριστερά  και  η κ. Δεσποτίδη καθιστή με τη συγγραφέα κ. Ζωρζ Σαρρή στη βιβλιοθήκη 4. Από τη δράση Παιχνίδια της Μ. Ασίας
  • Περισσότερες φωτογραφίες
  • Συμμετείχε στο Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας από το σχολικό έτος 2009-10.
  • Στον Α’ κύκλο εργασιών με θέμα “εισαγωγή στη σχολική καινοτομία” ανέπτυξε δύο δράσεις 1)Τέχνη και περιβάλλον και 2)Αρχειοθέτηση και ταξινόμηση οπτικοακουστικού   υλικού των εκδηλώσεων  και δράσεων του σχολείου.
  • Για το σχολικό έτος 2010-11 παρακολούθησε το Β’ κύκλο εργασιών του Δικτύου με θέμα “στοχευμένη καινοτομία στη σχολική μονάδα” στα πλαίσια του οποίου αναπτύχθηκαν πολλές δράσεις:Δημιουργία ιστολογίων ( με σκοπό την προβολή εργασιών των παιδιών αλλά και ανάρτησης εκπαιδευτικού υλικού),  ιστότοπου (με σκοπό την προβολή των δραστηριοτήτων του σχολείου και της ιστορίας του) και moodle (σε συνεργασία με το 4ο Γυμνάσιο Κερατσινίου. Επίσης συνδιδασκαλίες με συναδέλφους ίδιων ή άλλων ειδικοτήτων. Παρακολούθηση μαθημάτων άλλων συναδέλφων με ανταλλαγή απόψεων (στις διαδικασίες αυτές συμμετείχαν και συνάδελφοι εκτός ΔΣΚ.) Εκδηλώσεις και καινοτόμες δραστηριότητες ανοιχτές στην τοπική κοινότητα – πραγματοποιήθηκε  δραστηριότητα με θέμα την παγκόσμια ημέρα ποίησης στην  οποία  ενεπλάκησαν παιδιά από όλα τα τμήματα του σχολείου. Η δραστηριότητα  έγινε με τη συνεργασία κυρίως των καθηγητριών των ξενόγλωσσων μαθημάτων, αλλά και φιλολόγων).
  • Για το σχολικό έτος 2011- 2012  παρακολούθησε τον  Γ ‘ κύκλο εργασιών με θέμα «Εμπέδωση της καινοτομίας στο σχολείο» στα πλαίσια του οποίου αναπτύχθηκαν  οι δράσεις: 1.εορτασμός παγκόσμιας ημέρας ποίησης 2.συγκέντρωση οπτικοακουστικού υλικού για την προβολή της ιστορίας του σχολείου μέσα στη συγκεκριμένη γειτονιά 3.συνεργασία σε επίπεδο κοινών δραστηριοτήτων  με το Γυμνάσιο Αγ. Ιωάννη Λεμεσού Κύπρου με το οποίο είχαμε αδελφοποιηθεί το 1999.
  • Από  τις δραστηριότητες της σχολ. χρονιάς 2009-10 του ΔΣΚ.  2. Πρόγραμμα “Τέχνη και περιβάλλον” του Α’ κύκλου εργασιών
  • Συνεργάστηκε με το 4ο Γυμνάσιο Κερατσινίου τη σχολική χρονιά 2010-11 και τμήμα της Β’ τάξης του σχολείου μας  εκπόνησε με τμήμα της αντίστοιχης Β’ τάξης, διαθεματική δραστηριότητα με θέμα το ποίημα του Μιχάλη Γκανά «Στα καμένα».
  • Η κ. Μητσώνη με παιδιά κατά  την επίσκεψη των συνεργαζόμενων τμημάτων στα καμένα της  Πάρνηθας στις 14 /4/2011  2.Τα δύοτμήματα μαζί
  • Συμμετείχε ως Πειραματικό Γυμνάσιο Νίκαιας σε Ευρωπαϊκή Έρευνα Σχολείων με τίτλο : ΤΠΕ και εκπαίδευση (ESSIE).