Το 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας
- Συνεργάζεται με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας στο πλαίσιο της παρακολούθησης μαθημάτων από φοιτητές/φοιτήτριες της Φιλοσοφικής Σχολής.
- Συνεργάστηκε με την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών για την Πρακτική εξάσκηση φοιτητών/φοιτητριών της.
- Έχει συνεργαστεί με το Πάντειο Πανεπιστήμιο στο πλαίσιο διεξαγωγής ερευνητικής εργασίας.
- Συνεργάστηκε από τη σχολική χρονιά 2012-13 έως και τη σχολική χρονιά 2014-15 με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας στο πλαίσιο της Πράξης «Δημιουργία πρωτότυπης μεθοδολογίας εκπαιδευτικών σεναρίων βασισμένων σε ΤΠΕ και δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων για τα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας
στην Α΄/βάθμια και Β΄/βάθμια εκπαίδευση»
Στο πλαίσιο της πράξης αυτής συγγράφηκαν και εφαρμόστηκαν στο σχολείο μας από φιλολόγους του σχολείου μας πρωτότυπα σενάρια με παραγωγή εργασιών από τους μαθητές και τις μαθήτριες στα μαθήματα της Λογοτεχνίας και της Νεοελληνικής Γλώσσας. Εμπλεκόμενες φιλόλογοι ήταν η κ. Τολυμένου και η κ.Τεντόμα στο μάθημα της Λογοτεχνίας και η κ. Μητσώνη στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Τα σενάρια βρίσκονται στον ιστότοπο Πρωτέας του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας.
- Συνεργάστηκε με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο των δράσεων του Κέντρου Καινοτομικών Εκπαιδευτικών προγραμμάτων κατά τη διάρκεια των σχ. ετών 1997-1998 και 1998-1999 για τη εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος ενισχυτικής διδασκαλίας . Επιστημονικά υπεύθυνη ήταν η κ. Τζέλα Βαρνάβα -Σκούρα από το Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης.
- Συμμετείχε στο Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας από το σχολικό έτος 2009-10.
- Στον Α’ κύκλο εργασιών με θέμα “εισαγωγή στη σχολική καινοτομία” ανέπτυξε δύο δράσεις 1)Τέχνη και περιβάλλον και 2)Αρχειοθέτηση και ταξινόμηση οπτικοακουστικού υλικού των εκδηλώσεων και δράσεων του σχολείου.
- Για το σχολικό έτος 2010-11 παρακολούθησε το Β’ κύκλο εργασιών του Δικτύου με θέμα “στοχευμένη καινοτομία στη σχολική μονάδα” στα πλαίσια του οποίου αναπτύχθηκαν πολλές δράσεις:Δημιουργία ιστολογίων ( με σκοπό την προβολή εργασιών των παιδιών αλλά και ανάρτησης εκπαιδευτικού υλικού), ιστότοπου (με σκοπό την προβολή των δραστηριοτήτων του σχολείου και της ιστορίας του) και moodle (σε συνεργασία με το 4ο Γυμνάσιο Κερατσινίου. Επίσης συνδιδασκαλίες με συναδέλφους ίδιων ή άλλων ειδικοτήτων. Παρακολούθηση μαθημάτων άλλων συναδέλφων με ανταλλαγή απόψεων (στις διαδικασίες αυτές συμμετείχαν και συνάδελφοι εκτός ΔΣΚ.) Εκδηλώσεις και καινοτόμες δραστηριότητες ανοιχτές στην τοπική κοινότητα – πραγματοποιήθηκε δραστηριότητα με θέμα την παγκόσμια ημέρα ποίησης στην οποία ενεπλάκησαν παιδιά από όλα τα τμήματα του σχολείου. Η δραστηριότητα έγινε με τη συνεργασία κυρίως των καθηγητριών των ξενόγλωσσων μαθημάτων, αλλά και φιλολόγων).
- Για το σχολικό έτος 2011- 2012 παρακολούθησε τον Γ ‘ κύκλο εργασιών με θέμα «Εμπέδωση της καινοτομίας στο σχολείο» στα πλαίσια του οποίου αναπτύχθηκαν οι δράσεις: 1.εορτασμός παγκόσμιας ημέρας ποίησης 2.συγκέντρωση οπτικοακουστικού υλικού για την προβολή της ιστορίας του σχολείου μέσα στη συγκεκριμένη γειτονιά 3.συνεργασία σε επίπεδο κοινών δραστηριοτήτων με το Γυμνάσιο Αγ. Ιωάννη Λεμεσού Κύπρου με το οποίο είχαμε αδελφοποιηθεί το 1999.
- Οι παρακάτω φωτγραφίες από τις δραστηριότητες της σχολικής χρονιάς 2009-10 του ΔΣΚ του Α’ κύκλου.
- Συνεργασία του τότε Πειραματικού Γυμνασίου Νίκαιας με το τότε Πειραματικό Γυμνάσιο της Ιωνιδείου Πειραιά. Στις 19 Μαρτίου 2012 το Α2 του Πειραματικού Γυμνασίου Νίκαιας με το Α2 του Πειραματικού Γυμνασίου της Ιωνιδείου Πειραιά διοργάνωσαν την εκδήλωση «Μια μέρα όπως τη θέλουμε εμείς» αφιερωμένη στην «παραβατικότητα ανηλίκων» σε συνεργασία με την Υπηρεσία Επιμελητών Ανηλίκων Πειραιά.Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Πειραματικό Γυμνάσιο της Ιωνιδείου και συνοδεύτηκε από Μουσικό Διάλειμμα με το συνθέτη Απόλλωνα Ρέτσο.Υπεύθυνες καθηγήτριες : η φιλόλογος, κ. Φωτεινή Μητσώνη από το σχολείο μας και η φιλόλογος, κ. Μαρία Ανδρομιδά από το Γυμνάσιο της Ιωνιδείου.
- Συνεργάστηκε με το 4ο Γυμνάσιο Κερατσινίου τη σχολική χρονιά 2010-11 και τμήμα της Β’ Τάξης του σχολείου μας εκπόνησε με τμήμα της αντίστοιχης Β’ Τάξης, διαθεματική δραστηριότητα με θέμα το ποίημα του Μιχάλη Γκανά «Στα καμένα».
- Η κ. Μητσώνη με παιδιά κατά την επίσκεψη των συνεργαζόμενων τμημάτων στα καμένα της Πάρνηθας στις 14 /4/2011 2.Τα δύοτμήματα μαζί
- Συμμετείχε ως Πειραματικό Γυμνάσιο Νίκαιας σε Ευρωπαϊκή Έρευνα Σχολείων με τίτλο : ΤΠΕ και εκπαίδευση (ESSIE).